۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

محمودی خبر داد؛

تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در همه استان‌ها

تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در همه استان‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تقویت تیم‌های واکنش سریع در همه استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، در آئین افتتاح دوره تخصصی توان‌افزایی و بازآموزی تیم‌های واکنش سریع در مؤسسه آموزشی عالی هلال ایران، با اشاره به اولویت جمعیت هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲، گفت: امسال، اولویت نخست جمعیت هلال‌احمر است که در حوزه آموزش ارتقای کمی و کیفی ایجاد کند؛ در این راستا دوره تخصصی توان‌افزایی و بازآموزی تیم‌های واکنش سریع، با رویکرد جدیدی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ایران در همه بحران‌ها سرآمد جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب سرخ‌های کشورهای دیگر است و در بحران‌های داخلی و خارجی، در ترکیه، لیبی، سوریه، افغانستان و پاکستان، در راستای اهداف بشردوستانه خود، حاضر به امدادرسانی است.

سلیمانی با اشاره به حادثه‌خیز بودن کشور، افزود: در این راستا، در بحران‌ها و حوادثی که در کشور روی می‌دهد لازم است، تیم‌های واکنش سریع، متخصص و آماده به خدمت، برای امدادرسانی حاضر و آماده باشند. این سخن مقام معظم رهبری است که می‌فرماید، هلال ‎احمر ۲ نکته را مدنظر بگیرد، یکی تحرک و حضور دائم و دیگری این که کارگشا باشند. همچنین ایشان فرمودند که فرق هلال‌احمر با دیگر سازمان‌های امدادی این است که مربوط به‌فوریت است و بنابراین باید مانند سربازان همیشه آماده به خدمت باشند. لزوم این اتفاق، آموزش تخصصی باکیفیت است.

وی گفت: برای آمادگی همیشگی، لازم است که تیم‌های واکنش سریع، همیشه آموزش ببینند؛ اما آموزش آن‌ها باید در مسیر توسعه باشد، بهتر است که ۶۰ درصد آموزش‌ها میدانی و ۴۰ درصد هم تئوری باشد تا اشکالات میدانی هم از بین برود. هرچند که تیم‌های واکنش سریع قوی هستند؛ اما امیدواریم با برنامه‌ریزی سازمان امداد و نجات، این تیم‌ها تقویت پیدا کنند.

همچنین بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به اهمیت ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های تیم‌های واکنش سریع، گفت: در این راستا، در همه استان‌های کشور، تقریباً همزمان با استان تهران، در دیگر استان‌های کشور، دوره بازآموزی و توان افزایی تیم‌های واکنش سریع، در مؤسسات علمی‌کاربردی هلال ایران برگزار می‌شود. در این راستا، در هر استان، ۳ تیم واکنش سریع، شامل ۱۵ نفر و در تهران و البرز بسته به جمیعت این ۲ استان، ۹ نفر واکنش سریع، شامل ۴۵ نفر تحت آموزش قرار می‌گیرند.

گفتنی است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این دوره بازآموزی و تخصصی، با محورهایی از جمله کمک‌های اولیه، امداد کوهستان، جست‎وجو و نجات تخصصی، امداد هوایی و… در قالب دروس پودمانی، در ۱۹۸ ساعت دوره بازآموزی و توان‌افزایی، در مؤسسه علمی‌کاربردی هلال ایران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که این دوره، از فردا، یکشنبه ۲۳ مهرماه، شروع می‌شود.

کد خبر 5911420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha